کلینیک دندانپزشکی دکتر یادی اهواز

در پر بازدیدترین سایت استان خوزستان شغلت رو تبلیغ کن ...!

آمار بازدید سایت
طراحی سایت بستن

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اهواز

تاریخچه کشت نیشکر در یک نگاه اوج اهميت نيشكر در خوزستان را باید به دوران قبل از show more

لطفا در هنگام تماس بگویید،
آگهی را در سایت کار شما دیده اید.

تلفن: 06133130000

منطقه: گلستان

آدرس: اهواز، بلوار گلستان بعد از پیچ گلستان

معرفی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اهواز

تاریخچه کشت نیشکر در یک نگاه

اوج اهميت نيشكر در خوزستان را باید به دوران قبل از اسلام در دوره ساسانيان جست. اما پس از دوران ساسانیان در قرون اوليه هجري ني عسكري يكي از بهترين و پر عيارترين انواع نيشكرهاي خوزستان بوده است و شوشتر، شوش، جندي شاپور و اهواز به مراكز استحصال شكر و تصفيه آن تبديل شده بودند.
آباداني مزارع نيشكر اهواز تا قرن پنجم و ششم هجري نيز باقي بود، اما كم كم اين رونق رو به زوال نهاد و به توليد محلي بسنده شد. طبق بررسي هاي علمي، از نظر فيزيولوژي نيشكر بدون تصفیه مي تواند تا 180 تن ني در هكتار توليد كند اما باید گفت که خوزستان تنها منطقه در جهان است كه تا 220 تن ني در هكتار نيز توليد كرده است.

مبداء انتقال نیشکر به ایران

برخي از مورخين نظیر پرفسور گریشمن از رواج كشت نيشكر در ايران از زمان اشكانيان یاد می کنند. اما برخی مورخین نیز کشت نیشکر را پس از لشکرکشی های داریوش اول به هندوستان و در اوایل قرن پنجم قبل از میلاد یا پس از حمله اسکندر مقـدونی به هند و بـازگشت وی به ایـران می دانند.

آشنایی با کلیات شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی

به سبب نياز كشور به شكر و جلوگيري از واردات آن، در سال 1362 شوراي شكر تشكيل و طي مطالعاتي كه از سال 1363 تا 1365 توسط صندوق مطالعات شكر صورت گرفت، ضرورت تاسيس شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي به تصويب مجلس رسيد و اين شركت در سال 1369 تاسيس شد و اجراي طرح مطالعاتي مذكور را بر عهده گرفت.
بند (هـ) تبصره 29 قانون برنامه اول ، وزارت كشاورزي (وقت) را مكلف كرد تا به منظور خودكفايي در تامين شكر مورد نياز كشور به ايجاد 7 واحد كشت و صنعت نيشكري به وسعت 84 هزار هكتار خالص كشت نيشكر و احداث كارخانجات شكر، تصفيه شكر، خوراك دام، تخته صنعتي (MDF)، كاغذ و كارخانجات بيوتكنولوژي مورد نياز كشور از قبيل خمير مايه و الكل با ظرفيت مناسب اقدام كند.
در حال حاضر تمام کشت و صنعت های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تولید الکل، خمیرمایه، MDF و خوراک دام در ظرفیت های تعریف شده و راه اندازی شده اند.


تصاویر شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اهواز

هنوز تصویری ثبت نشده است


نظرات شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اهواز

توجه: درصورتیکه قبلا به این مجموعه امتیاز داده باشید، امتیاز جدید جایگزین قبلی می شود. نظرات حاوی کلمات توهین آمیز تایید و منتشر نمی شوند.



0
0٫0 rating
0 از 5 ستاره (بر اساس 0 دیدگاه)
5 ستاره0%
4 ستاره0%
3 ستاره0%
2 ستاره0%
1 ستاره0%


?>