هلدینگ لامی زاده

در پر بازدیدترین سایت استان خوزستان شغلت رو تبلیغ کن ...!

آمار بازدید سایت
طراحی سایت بستن

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان واقع در امانیه تاریخچه برق در استان خوزستان با show more

لطفا در هنگام تماس بگویید،
آگهی را در سایت کار شما دیده اید.

تلفن: 06133364801 / 06133364803

منطقه: امانیه

آدرس: اهواز، امانیه، خیابان منصفی شرقی بین عارف و انقلاب

معرفی شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان واقع در امانیه

تاریخچه برق در استان خوزستان با فوران نفت از اولین چاه نفت در این استان ارتباط مستقیم دارد. در سال ۱۲۹۰ یعنی ۳ سال پس از فوران نفت از چاه شماره یک میدان نفتون مسجد سلیمان پالایشگاه آبادان ساخته شد. انتقال نفت از مسجد سلیمان به پالایشگاه نفت آبادان از طریق تلمبه خانه ای در تمبی انجام می شد که برای راه اندازی آن و تامین روشنایی ساختمان ها و گذرگاه ها، نیروگاه بخاری با قدرت ۶۰۰ کیلووات ساخته شد.
پس از آن به نسبت گسترش فعالیت های صنعت نفت، استفاده از برق نیز گسترش یافت. در واقع توسعه برق استان خوزستان در چهار دوره قابل بررسی است.
در دوره اول از برق برای توسعه فعالیت های مربوط به استخراج، انتقال و پالایش نفت استفاده می شد که زمان آن محدود به سال های ۱۲۷۸ تا ۱۳۲۰ باز می گردد.
در فاصله سال های ۱۳۲۰ تا ۱۳۳۷ دولت از طریق شهرداری ها زمینه استفاده همگانی از برق را ایجاد کرد و به این ترتیب پس از تمبی، آبادان، خرمشهر، اهواز، بهبهان در سال ۱۳۲۲، دزفول ۱۳۳۰، مسجد سلیمان ۱۳۳۲ و شوشتر در سال ۱۳۳۴ برق دار شدند.
دوره سوم سال ۳۷ تا ۵۷ را در بر می گیرد که با سرمایه گذاری دولت، توسعه برق برای همه صنایع کشاورزی، تجاری، خانگی و روشنایی معابر انجام می شد.
در این سال ها برای متمرکز کردن صنعت برق سازمان آب و برق خوزستان تاسیس شده بود.
چهارمین دوره توسعه برق در استان خوزستان مربوط به دوره بعد از انقلاب اسلامی تا کنون است که با سرمایه گذاری های بخش خصوصی با هدف استقلال و خودکفایی در صنعت برق کلیه امور مربوط به این امور انجام می شود.
از همان اولین سال ها فعالیت سازمان آب وبرق خوزستان به دلیل تنوع و گستردگی خدمات این سازمان که منشاء تحولات اقتصادی و عمرانی در استان خوزستان بود اهمیت و جایگاه آن به حدی رسید که مدیران عامل همزمان استانداران خوزستان نیز محسوب می شدند که از جمله آنها می توان به اولین مدیر عامل خوزستان آقای عبدالرضا انصاری اشاره کرد که استاندار خوزستان نیز بود.ساخت شبکه های انتقال نیرو و ایستگاه های برق را کنسرسیومی مرکب از چند شرکت خارجی از جمله باوری آلمان و سادلمی ایتالیا و مرلن ژرن فرانسه انجام می دادند.
بهره برداری از نیروگاه سد دز که در سال ۱۳۳۶ اجرای آن شروع شده بود حجم تولید برق را در خوزستان بالا برده و این فکر را در ذهن مسئولان وقت به وجود آورده که مازاد تولید برق را به مراکز مهم مصرف مانند تهران و اصفهان انتقال دهند به همین ترتیب می توان یکی از عوامل ایجاد شبکه سراسری برق در ایران را رشد تولید برق در استان خوزستان دانست.


تصاویر شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان

هنوز تصویری ثبت نشده است


نظرات شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان

توجه: درصورتیکه قبلا به این مجموعه امتیاز داده باشید، امتیاز جدید جایگزین قبلی می شود. نظرات حاوی کلمات توهین آمیز تایید و منتشر نمی شوند.



0
0٫0 rating
0 از 5 ستاره (بر اساس 0 دیدگاه)
5 ستاره0%
4 ستاره0%
3 ستاره0%
2 ستاره0%
1 ستاره0%


?>