هلدینگ لامی زاده

در پر بازدیدترین سایت استان خوزستان شغلت رو تبلیغ کن ...!

آمار بازدید سایت
طراحی سایت بستن

سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان واقع در گلستان تاريخچه تشكيل سازمان show more

لطفا در هنگام تماس بگویید،
آگهی را در سایت کار شما دیده اید.

تلفن: 06133359852

منطقه: گلستان

آدرس: اهواز، بلوار گلستان سه راهی گلستان

معرفی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان

سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان واقع در گلستان

تاريخچه تشكيل سازمان جهادكشاورزي استان خوزستان
بدنبال ادغام وزارت جهاد سازندگی و وزارت كشاورزی در سال ۱۳۷۹ ، سازمان جهاد كشاورزی استان خوزستان از ادغام سازمان جهاد سازندگی و سازمان كشاورزی تشكيل گرديد .سازمان جهادكشاورزی خوزستان متشكل از يک دفتر استان (ستادی) شامل رياست و حوزه رياست و مشاوران ، نمايندگی ولي فقيه در جهادكشاورزی ، ۴ معاونت ، ۷ مديريت استانی مستقل و مجموعه ای مديريت وابسته به معاونت ها ، ۲۶ مديريت شهرستانی (اجرايی) ، ۳ اداره ستادی مستقل و مجموعه ای اداره وابسته به مديريتها ، ۴ اداره كل تابعه و مجموعه ای از ساير واحدها و شركتها تشكيل شده است .
پس از پيروزی انقلاب اسلامی بمنظور انجام اقدامات وسيع و سريع برای رفع محروميت از روستاهای كشور ايران بنا به فرمان رهبر كبير انقلاب اسلامی حضرت امام خميني (ره) نهاد به نام جهاد سازندگی در ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ تشكيل گرديد. همزمان نيز وزارت كشاورزی ايران به ارائه خدمات در چارچوب وظايف و ماموريت های محوله خود از جمله كشاورزی و دامپروری مشغول بود .
با شروع جنگ تحميلی عراق عليه جمهوری نوپای اسلامی ايران جهاد سازندگي علاوه بر رسالت اصلی خود كه رسيدگی به آبادانی وارتقاء سطح زندگي مردم در مناطق محروم و روستائی بود با بسيج نيروهای مردمی و كاركنان جهاد سازندگی وظيفه خطير و مهم پشتيبانی از جنگ ( ساخت سنگر ، راه ، كانال ، آبراه و.... ) نيروهای مسلح اعم از ارتش ، سپاه و بسيج را به عهده گرفت در اين راه جهاد سازندگی شهدای زيادی تقديم انقلاب اسلامی نمود از اين رو امام خمينی ( ره ) نام سنگر سازان بی سنگر را به نيروهای اعزامی از طرف جهاد سازندگی اطلاق نمودند.
خدمات ارزشمند جهاد سازندگی در زمينه فعاليت های فرهنگی،بهداشت و درمان، عمران ، كشاورزی و دامپروری و بطور كلی سازندگی مناطق دور افتاده روستاها باعث گرديد مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۲ قانون تشكيل وزارت جهاد سازندگی را تصويب نمايد. در اين راستا وظايف و ماموريتهائی به جهاد سازندگی اضافه و يا حذف گرديد.
در سال ۱۳۶۹ مجلس محترم شورای اسلامی قانون تفكيک وظايف دو وزارتخانه جهاد سازندگی و كشاورزی را تصويب نمود بموجب قانون مذكور وظايف مربوط به امور دام و طيور ، شيلات ، امور عشاير ، عمران روستائی ( امور راه ، آب و فاضلاب ، برق و صنايع روستائی ) ، آبخيزداری و منابع طبيعی به وزارت جهاد سازندگي و كليه وظايف مربوط به امور كشاورزی شامل زراعت ، باغبانی، حفظ نباتات ، آب و خاک ، مكانيزاسيون و تحقيقات كشاورزی به وزارت كشاورزی محول گرديد.
در سال ۱۳۷۹ بار ديگر طرح ادغام دو وزارتخانه در مجلس شورای اسلامی مطرح و با هدف تجميع وظايف و اصلاح ساختار اداری و تشكيلاتی و واگذاری امور غير مرتبط با اين دو وزارتخانه به ساير دستگاههای ذيربط ، وزارت جهاد كشاورزی تاسيس و مورد تصويب نمايندگان محترم قرار گرفت و كليه امور كشاورزی و دامپروری و ترويج و تحقيقات كشاورزی و.... در اين وزارت تجميع گرديد در مراكز استانها سازمان جهاد كشاورزی و در مراكز شهرستانها مديريت جهاد كشاورزی و در ساير بخشها و دهستانها مراكز ترويج وخدمات جهاد كشاورزی تشكيل گرديد.
اين وزارتخانه همواره اهداف عاليه رهبر كبير انقلاب را سرلوحه برنامه ها و وظايف خود قرارداده و می كوشد در زمينه قطع وابستگی كشور به ديگر كشورها در زمينه محصولات كشاورزی و ساير فرآورده هاي دامی و پروتينی و ترويج كشاورزی و استفاده بهينه از آب و خاک و مكانيزاسيون تلاش و فعاليت نمايد.

تصاویر سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان

هنوز تصویری ثبت نشده است


نظرات سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان

توجه: درصورتیکه قبلا به این مجموعه امتیاز داده باشید، امتیاز جدید جایگزین قبلی می شود. نظرات حاوی کلمات توهین آمیز تایید و منتشر نمی شوند.



0
0٫0 rating
0 از 5 ستاره (بر اساس 0 دیدگاه)
5 ستاره0%
4 ستاره0%
3 ستاره0%
2 ستاره0%
1 ستاره0%


?>